4 cách “mời gọi” Followers dựa vào content marketing

Content marketing tốt không chỉ đánh giá trên lí thuyết hàn lâm, mà nó phải kết nối được đối tượng khách hàng đích và tương tác 2 chiều. Tuy nhiên, bài viết này không bàn về cách viết content marketing quyến rũ, bài viết nhắc bạn 4 cách “mời gọi” Followers dựa vào content marketing.

https://đámuốihimalaya.vn/
Content marketing là thuật ngữ thân thuộc trong ngành marketing. Sự phát triển và tầm quan trọng của content marketing trong 2 năm gần đây tăng rõ rệt. Content marketing giúp thương hiệu mở rộng “vùng miền”, thu hút người tiêu dùng. hiện tại, ai cũng “đóng cửa” nuôi dưỡng giá trị content của mình để “bày hàng” với mọi người content giá trị hơn về thông báo lẫn tính thực tại.

Nhưng thật không may cho những người hiểu tầm quan trọng của content marketing nhưng không hiểu đúng bản chất của nó và biết cách truyền, content chỉ là một nội dung chết. Nó chẳng thể xúc tiến thương hiệu tiến lên khi mà họ chưa làm được những điều căn bản – xây dựng nội dung thương hiệu dựa trên giá trị theo đuổi thương hiệu đã định hình ban đầu.

Content marketing tốt không chỉ đánh giá trên lí thuyết hàn lâm, mà nó phải kết nối được đối tượng khách hàng mục tiêu và tương tác 2 chiều. Tuy nhiên, bài viết này không bàn về cách viết content marketing hấp dẫn,

 

Bài viết nhắc bạn 4 cách “mời gọi” Followers dựa vào content marketing



#1: Để Followers vote

Hãy để người tiêu dùng lên tiếng! Xem trọng sự góp ý của Followers, như nên chọn màu sắc cho áo thun sắp in như thế nào hoặc nên chọn nhân vật nào làm đại diện cho thương hiệu. Những ý kiến đóng góp giúp làm giàu các bình luận, tạo hiệu ứng đám đông cũng như góp một phần không nhỏ vào khảo sát cảm nhận của cộng đồng về thương hiệu.

https://xedapkhaisang.com/danh-muc/xe-dap-the-thao

#2: Gửi đến Followers những case study giá trị

Cung cấp các dữ liệu thực tại, kinh nghiệm thực tiễn từ thương hiệu của bạn và những thương hiệu đặc sắc khác, kết quả nghiên cứu khuynh hướng hành vi người tiêu dùng mới nhất. Nội dung càng cá nhân hóa, thương hiệu hóa càng lôi cuốn Followers khám phá.

#3: Hỏi quan điểm Followers về việc xây dựng nội dung liên tưởng cho thương hiệu

Cách này mang lại 2 lợi ích rõ rệt:

 

 

 

  • Người dùng cảm thấy mình như một phần cần yếu của thương hiệu. cố nhiên, bạn không phải là một thương hiệu “đẽo cày giữa đường” nhưng lắng nghe ý kiến đóng góp từ người dùng là cách nhanh nhất tu tạo khiến khuyết và phát triển sản phẩm/dịch vụ tối ưu.
  • Góp phần mang lại những ý tưởng sáng giá cho việc xây dựng nội dung. thỉnh thoảng, những ý tưởng xuất phát từ người tiêu dùng lại giúp ích cho thương hiệu hơn là từ các chuyên gia marketing trong thương hiệu. Bởi người dùng rõ ràng hiểu mình muốn gì, họ khách quan trong khi các chuyên gia marketing không thể hoàn toàn dựa trên giác độ người tiêu dùng để phán đoán.



#4: Thách thức Followers

Bằng câu hỏi, bảng khảo sát, bảng đánh giá, … Không vì mục đích đánh đố của Followers mà vì kiểm tra tri thức và giúp Followers hiểu thêm về sản phẩm/dịch vụ của bạn.


 

 

 

Để khách hàng lên mang tiếng cách làm thương hiệu của bạn cuốn hút, tạo hiệu ứng đám đông tốt hơn



Thông thường, bảng câu hỏi sẽ hỏi nhiều về hành vi của họ trong việc lựa chọn sản phẩm/dịch vụ mà bạn cung cấp (bạn là hãng xà phòng A thì chọn bảng câu hỏi về hành vi lựa chọn xà phòng của người tiêu dùng). Họ thường dùng hàng của hãng nào, vì sao lại tuyển lựa, nếu hết hàng thì có chọn lựa nhãn khác, mức độ kề, nhận biết mác, tính năng chưa ưng ý, ….

Kết luận: Content marketing không nên bo bo vào “đánh tiếng” sản phẩm/dịch vụ không ngừng. Content marketing cần phải biết tương tác với người dùng, đặc biệt là tạo ra nội dung giải trí có giá trị và thực tế.

5 Ways to Invite Your Followers Into Your Content Marketing

Content marketing is one of the biggest challenges and opportunities for both business and consumer brands today. As brands look to expand their reach online and engage audiences beyond ‘interruptive’ advertising, they’re increasingly looking to cultivate shareable content that is informative, entertaining and interesting.

 

Marketers regularly cite challenges around producing enough engaging content. A lot of the content out there today simply doesn't move a brand forward. Content should always map back to a broader brand story that is aligned to a brand’s fundamental story.

Social engagement apps are shareable digital experiences that invite consumers (and their friends) into a social relationship with a brand. Done right, engagement apps can also create snackable, sharable content that is perfect for kicking off a content engagement relationship between brand and consumer, as well as for filling out the content calendar to keep the drumbeat going. They provide the mechanisms that encourage consumers to both create content themselves, and share that content among their own network. The value of marketing on social platforms like Facebook and LinkedIn is not only the size of the audience, but also the networked graph of connected consumers. So that sharing of content from person-to-person is a critical opportunity to tap ‘earned’ reach.

Here are five ways engagement apps invite consumers to create shareable brand-themed content.

1. Let your fans and followers vote

Voting allows fans to have a say in the brand’s direction, whether it’s helping choose something as light-hearted as a t-shirt design, or as important as a magazine cover photo. With engagement apps, fans can vote for their favorite destination, product, design — or marketing theme — and share their vote. Those voting results, enriched by commentary and insights, can provide content that fuels other branded channels and provides wider audience insights into how the crowd thinks and feels about your brand. Vitamin Water successfully deployed this idea with its social ‘favor creator’ campaign back in 2009. More recently, Outside Magazine tapped social fans to pick the ‘Best Town of the Year’ in 2011, 2012 and again in 2013 — campaigns that also fed valuable content for both the print and online magazine.

2. Give your fans and followers a personalized brand experience

A brand experience tailored to a user’s profile provides fans with something unique that keeps them exploring. Engagement apps can deliver a personalized experience, such as a set of product and service choices, white papers and case studies, or even fashion outfits, and reflect the identity revealed in their profile data. The clothing brand Jones NY is currently leveraging followers’ LinkedIn profiles this fall with their Style Creator campaign, allowing executive women to have outfits suggested based on their professional LinkedIn profile.

3. Ask fans and followers to contribute brand-related content

Contributions from fans don’t just make the community feel like a more essential part of a brand, they also help brand marketers delegate content creation. Social engagement apps can ask fans to submit photos, videos, or other stories on a brand-related theme. That fan-submitted content can then enrich a brand’s own marketing channels. For example, Dressy.com is reporting engagement success by asking fans to submit photos based on themes such as weddings, to their brand website. Virgin Mobile recently created a TV spot entirely from consumer contest videos.

4. Challenge the knowledge of your social audience

Challenge your fans, to get their attention and their engagement. Challenges can take the form of quizzes or polls that test a fan’s knowledge. They can pose questions for which the answers are informative and useful, and themselves become shareable results. Earlier this year, Air New Zealand launched a “Kiwi IQ” quiz that challenged fans’ knowledge of New Zealand sights by asking them to decide whether a photo or fact was about Auckland or about San Francisco. On a similar travel-related note, Visit Norway USA challenged their fans earlier this year to answer questions about Norway facts — a question a day for a month.

5. Help fans and followers uncover profile insights

Fans will be more likely to come back to a brand if they learn something about themselves by interacting with your brand or branded content. With engagement apps, access to a user’s profile can yield valuable personal insights that the user may not have noticed. By logging in with social credentials, a fan or follower might be able to see patterns or relationships in their profile they hadn't seen before, or might see how they become ‘matched’ to some brand-related identity or product. For example, Microsoft launched a “Nametag Analyzer” powered by LinkedIn’s professional graph that gave followers a new look at their job title, while at the same time was introducing them to Microsoft products.

Success on social means finding a brand voice that resonates with fans and followers. Having audiences contribute content, discuss content, and talk about wider themes that relate to a brand is a way to cultivate a more prominent voice.

Marketing on social shouldn't involve just talking about a brand’s products and services endlessly. Delivering informative and entertaining content is essential. When social audiences participate in the creation of the content, brands can reach a new level of success and authenticity, unparalleled to what a brand could deliver on its own.

https://mèomaymắn.vn/